Bariloche

3 november 2018 - Bariloche, Argentinië

Vrijdag 3 november

We vliegen vandaag van El Calafate naar Bariloche wat een merengebied is. Het wordt een beetje standaard, aankomst, taxi naar Hostel en zaken regelen voor de volgende dag. We besluiten morgen een auto te huren en maandag verder te reizen met een luxe touringcar. Die auto regelen we gelijk, die bus tickets komen later wel, zondag is vroeg genoeg niet te veel plannen en vooral niet te ver vooruit kijken is het moto, we leven bij de dag.

Zaterdag 4 november

We rijden weg met de auto naar RN40, je kunt die vergelijke met de Amerikaanse Route 66 die je wel kent uit films. Ook de RN40 is een nostalgische route die heel Argentinië doorkruist en als je ooit met een Camper door Argentinië wilt rijden is dat een goede optie, neem er dan wel een met een flinke motor want de route leidt door bergen en we komen regelmatig een rokende Camper tegen die stapvoets tegen de berg op klimt. De route is prachtig en slingert door het landschap langs de meren en over de bergen, we stoppen af en toe bij een typisch RN40 café voor een koffie en een broodje. Halverwege de dag slaan we af van de RN40 en kiezen een binnendoor weg, we duiken dus het bos in. Het is niet meer zo koud als de 1e weken van onze vakantie, de winterjas zit onderin de rugzak. We rijden allang niet meer op asfalt maar op onverharde wegen en we driften over de bochtige bosbaden. Af en toe steken we een rivier over en rijden dan over een wiebelige boomstammen brug die kraakt onder het gewicht van de auto. Gewoon gang houden is het advies, hoe sneller je over de brug bent hoe kleiner het risico. Langzaam komen we weer in de bewoonde wereld, over het asfalt rijden we terug naar de Hostel.

Zondag 5 november

Vandaag doen we niet veel, we moeten weer wat zaken regelen, bijvoorbeeld Bus tickets regelen naar Mendoza het wijngebied. We rijden dan 1e klas in een luxe touringcar met brede stoelen die bijna helemaal plat kunnen. Dit reis veel prettiger dan in een vliegtuig maar duurt natuurlijk wel veeeel langer.

We rijden van Bariloche naar Neuquén, 7 uur in de bus en overnachten in Neuquén.

Van Neuquén naar San Rafael, 13 uur ins de bus. In San Rafael blijven we 2 dagen en bezoeken een Wijn Bodega.

Van San Rafael naar de stad Mendoza in de provincie Mendoza een heel bekend wijn gebied en daar pak ik de blog weer op.