Buenos Aires

19 oktober 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Vrijdag 19 Oktober

Buenos Aires, 8 uur in de ochtend. We zijn geland, rugtas van de bagageband trekken en naar de Taxibalie maar eerst pinnen, we hebben geen Argentijns geld. Dat blijkt nog niet eenvoudig, onze slechte voorbereiding begint zich nu al te wreken. Na wat gedoe en 5 mislukte pogingen krijgen we 2500 Argentijnse peso’s uit het apparaat, dat is ongeveer € 90,00 maar dat wisten we toen nog niet. De transactiekosten waren 377 peso’s, voor het moment goed genoeg we zijn moe en willen naar het eerste Hostel die we vanuit Nederland al hebben geboekt. We hebben geld, in de Taxi en naar het Hostel, daar aangekomen inchecken en een paar uurtjes slapen wat gelukkig goed lukt.

Om 15 uur worden we wakker van de wekker, douchen en de stad in, ontdekken. Cora heeft wel ongeveer in haar hoofd wat ze wil zien, we zoeken een supermarkt voor wat water, deodorant en wat anders spul wat nodig is en niet meegenomen vanuit Nederland. We belanden op een stadsplein en genieten van de levendigheid van Buenos Aires. S’ avonds in het Hostel is er een BBQ georganiseerd, daar doen we aan mee, leek ons ook wel makkelijk op de 1e dag. De BBQ was vooral vlees, veel vlees, echt veel vlees en vooral geen groente of salade. We hebben weer iets geleerd. Argentinië is een vlees land.

Zaterdag 20 Oktober

Vandaag natuurlijk weer de stad in, we gaan de haven bezoeken, onderweg stuiten we op een soort carnavalsoptocht, veel kabaal en kleur. Na dit geweld zoeken we een koffiebar, voor een bakkie en door naar de haven, daar wat eten en verder naar een stadspark. Daar komen we een reeks standbeelden tegen van grote Argentijnse sporthelden waaronder Manuel Fangio, een Argentijnse Formule 1 held uit de jaren 50 die 5x de wereld titel pakte. S ’avonds zoeken we een kroeg op die sport uitzend, ik wil morgen formule 1 kijken de GP van Mexico, we vinden een Ierse pub met een ras echte Ier achter de bar. Morgen formule 1 kijken is geen probleem.

Zondag 21 Oktober

De 3e dag in Buenos Aires, we raken al gewent aan de stad, pinnen is inmiddels onder controle. We weten precies wat het geld waard is en wat alles ongeveer kost. Ons maken ze niks meer wijs we beginnen het land te snappen. We vinden een leuk lunch restaurant waar alleen lokale mensen komen, we zijn een vreemde eend in de bijt, niemand spreekt Engels en ons Spaans in nog niet op het goede niveau maar we leren snel. We nemen en vegetarisch lunch, wat een verademing na al dat vlees, de lekkerste maaltijd en het leukste restaurant tot nu toe. S’ middags naar de Ierse pub, Formule 1 kijken we eten daar ook. S’ avonds op tijd naar bed, morgen vliegen we verder naar Patagonië, de reis gaat dan echt beginnen, we hebben er zin in en zijn er ook klaar voor. Buenos Aires  heeft ons genoeg geleerd.